לביא (לוינטל) זאב

תאריך לידה: 4-2-1943 תאריך פטירה: 7-10-1973
זאב

זאב, בן רבקה ויעקב, נולד ביום כ"ט בשבט תש"ג (4.2.1943), בפתח-תקוה. לאחר שמשפחתו השתקעה במושב בצרון, למד בבית-הספר היסודי המשותף לגן-יבנה ולבצרון. אחרי-כן המשיך ולמד בבית-הספר התיכון החקלאי "כנות". בשנת1960 עבר ללמוד בפנימייה הצבאית של חיל הים, שם למד עד מועד גיוסו לצה"ל. בתקופת לימודיו בפנימייה ובעת שירותו בגדנ"ע, נוצר הקשר העז בין זאב לבין הים, קשר שלא נותק גם לאחר שזאב סיים את שירותו הסדיר בצה"ל והשתחרר.

זאב גויס לצה"ל בסוף מאי 1961 והוצב לחיל הים. לאחר הטירונות הוכשר לשמש מכונאי אניות קיטור והוצב לשרת באניית חיל הים "אילת". מפקדיו ציינו אותו כאיש מקצוע מעולה וחייל מסור וממושמע, הממלא את תפקידו בדייקנות ובשלמות. הוא היה מקובל על מפקדיו ואהוד על חבריו לצוות האניה.

בסוף אוקטובר 1963 שוחרר זאב מהשירות הסדיר והוצב ליחידת מילואים של חיל הים. שירותו הצבאי במסגרת יחידת המילואים, השתלב בעבודתו בצי הסוחר. בשנת 1963 הצטרף לצי הסוחר ושירת במשך שלוש שנים כמכונאי על אנית סוחר. בתקופה שעבד כימאי שילב את אהבתו לים עם כישוריו המקצועיים ומיומנותו כמכונאי. תקופה זו הייתה עשירה בחוויות, שכן הוא ביקר בארצות רבות וראה הרבה מקומות חדשים. זאב היה קשור מאוד לביתו ולמשפחתו. גם כשהיה מרוחק מהם בהפלגותיו בימים, שמר על קשרי מכתבים. הוא בילה את חופשותיו בבית וניצל את הזמן לעבודה במשק של המשפחה. כך הייתה העבודה במשק החקלאי לאהבתו השנייה. הוא לא ידע ליאות בכל הקשור בטיפוחו ובעיבודו של המשק המשפחתי. לאחר מלחמת ששת הימים הועבר זאב לחיל השריון והוכשר לשמש כקשר. הוא הוצב ליחידת מילואים של חיל השריון ובמסגרת שירותו השתתף בקרבות מלחמת ההתשה. זאב נשא לאישה את חברתו זמירה והקים יחד עמה את ביתם בבצרון. ביוני 1973, ארבעה חדשים לפני שפרצה מלחמת יום-הכיפורים, נולדה בתו ברכה. זאב, שהיה ראש משפחה מסור ואב אוהב, לא הספיק לזכות בהנאות הכרוכות בחיי המשפחה. נפילתו בקרב נטלה אותו מעם משפחתו ומעם בתו, שלא זכתה להכירו. במלחמת יום-הכיפורים השתתף הגדוד שלו בקרבות הבלימה וההבקעה נגד המצרים בסיני. בקרב שהתחולל ביום י"א בתשרי תשל"ד (7.10.1973) באזור שבין רומני ובלוזה, בגזרה הצפונית בסיני, לחם הגדוד שלו בכוח של קומנדו מצרי. בקרב זה נפצע זאב פצעים אנושים. הוא מת מפצעיו ביום י"ט בתשרי תשל"ד (15.10.1973) והובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בבצרון. השאיר אחריו אישה ובת, הורים ואח. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל-ראשון.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד הגדוד, סא"ל אסף יגורי: "סמ"ר זאב ז"ל שירת כקשר ביחידת שריון תחת פיקודי. הוא היה חייל מצטיין ואיש קשר מעולה, אשר ביצע את כל המשימות שהוטלו עליו בנאמנות ובדייקנות. מפקדיו וחבריו אהבוהו כלוחם וכאדם ונפילתו הייתה אבדה כבדה ליחידתנו".

בני משפחתו תרמו לזכרו ספר תורה לבית-הכנסת בבצרון.

(דף זה הוא חלק ממפעל ההנצחה הממלכתי 'יזכור', שנערך ע'י משרד הביטחון)

קישור לאתר יזכור